سرخ کن صنعتی

روش‌های مختلفی برای پخت غذاهای متنوع وجود دارد. بخارپز کردن کبابی کردن پختن ساده آب پز کردن و سرخ کردن روش‌های مختلف هستند که برای غذاهای متنوع استفاده می‌شود. این نوع غذاها هرکدام بسته به نوع پخت خود طعم خاصی پیدا خواهند کرد. یکی از انواع پخت غذا را می‌توان سرخ کردن دانست که در غذاهای جدید بیشتر مورد پسند قرار خواهد گرفت. سرعت سرخ کردن، مدل سرخ کردن غذا و میزان سرخ کردن مواد غذایی یکی از دغدغه‌های همیشگی آشپزهای حرفه‌ای بوده است. راه حل مناسبی برای سرخ کردن به روش حرفه‌ای وجود دارد و آن هم استفاده از دستگاه سرخ‌کن است؛ در صورتی که حجم پخت‌وپز و سرخ کردن شما بالا باشد به احتمال زیاد سرخ‌ کن صنعتی می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

سرخ کن صنعتی | خرید سرخ کن صنعتی | آشپزخانه طوس

چرا سرخ‌ کن صنعتی لازم است ؟

برای سرخ کردن در محیط خانه می‌توانیم از ماهی‌تابه و یا قابلمه‌های سایزهای مختلف و میزان کمی روغن استفاده کنیم ولی خواهید دید که روغن در صورتی که در کف ظرف قرار گرفته باشد تمامی قسمت‌های مواد غذایی شما به‌صورت یکنواخت و کامل سرخ و پخته نخواهد شد؛ بنابراین بهتر است برای سرخ کردن مناسب مواد غذایی را در روغن در حال جوشیدن غوطه‌ور سازید. در این مدت‌زمان مواد غذایی با روغن در حال جوشیدن ارتباط پیداکرده و به‌صورت یکنواخت و کامل پخت خواهند شد. بهترین حالت سرخ کردن را می‌توانید در غوطه‌وری غذا در روغن پیدا کنید. استفاده از حجم بسیار زیاد روغن در ظروف آشپزخانه مانند قابلمه علاوه بر سخت شدن کار، باعث افزایش خطراتی مانند سوختگی نیز خواهند شد. این مسئله در رستوران‌ها و فست فودهای بزرگ به شدت زیادتر خواهد شد. وارد کردن غذا در روغن در حال جوشیدن نیز کار بسیار خطرناکی خواهد بود و ممکن است باعث پاشیدن روغن در حال جوشیدن به بدن شخص گردد که می‌تواند سوختگی‌های بدی را ایجاد نماید. علاوه بر این وقتی غذا در حجم زیاد وارد ظرف حاوی روغن شود خارج کردن آن در زمان مناسب نیز یک مسئله بسیار مهم است و در صورتی که نتوانید در مدت‌زمان لازم مواد غذایی را از روغن خارج نمایید به احتمال زیاد با غذای سوخته روبه‌رو خواهید شد. سرخ کن صنعتی می‌تواند این مشکل را برای شما حل نماید با استفاده از ظرف‌های توری شکل سرخ‌کن و صنعتی می‌توانید غذا را داخل روغن در حال جوشیدن غوطه‌ور ساخت و در مدت‌زمان مناسب آن را از روغن به‌صورت یک‌باره و به راحتی خارج نمایید.

سرخ کن صنعتی

علاوه بر این استفاده از سرخ‌ کن صنعتی احتمال پاشیدن روغن داغ به بدن شخص را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد. در سرخ‌ کن روغن در محفظه‌ای عمیق در حال جوشیدن است که امکان پاشیدن آن را به شدت کم می‌کند و همچنین احتمال سوختگی افرادی که در رستوران و فست فود مشغول به کار هستند را نیز به حداقل ممکن خواهد رساند.

سرعت داغ شدن روغن در این وسیله بسیار بیشتر از ظرف بر روی اجاق‌گاز خواهد بود. بنابراین میزان خراب شدن روغن بر اثر حرارت مداوم کاهش خواهد یافت. علاوه بر این حجم روغن و میزان مواد غذایی در سرخ‌ کن صنعتی بسیار بیشتر از سرخ‌کن‌های خانگی و همچنین ظروف آشپزخانه خواهد بود.

سرخ کن صنعتی

انواع سرخ‌ کن صنعتی

سرخ‌ کن صنعتی بسته به میزان ظرفیت روغن و مواد غذایی و همچنین امکانات مختلفی که بر روی آن‌ها موجود می‌باشد مدل‌های مختلفی دارد که به انواع زیر قابل دسته بندی می‌باشد:

رومیزی:

معمولاً کوچک‌ترین سایز سرخ‌ کن صنعتی برای استفاده های حجم متوسط و کم قابل‌استفاده خواهد بود. از آن معمولاً در تجهیزات کافی شاپ و یا تجهیزات فست فود های کوچک استفاده می‌شود. حجم غذا و روغنی که در سرخ‌کن رومیزی قابل‌استفاده است نسبت به مدل‌های دیگر بسیار کم خواهد بود. و می‌توان تنها مزیت آن را کم فضا بودن آن دانست که باعث می‌شود در صورتی که فضای کمی در اختیار دارید حجم زیادی از شما اشغال نکند . سرخ‌ کن رومیزی به دو مدل گازی و برقی تقسیم می‌شود که برای گرمایش روغن از برق و یا گاز استفاده خواهد کرد. فارغ از این که برای گرمایش روغن از برق یا گاز استفاده کند به دو نوع تک مخزن و دو مخزن تقسیم می‌شود.

تک مخزن:

سرخ‌ کن تک مخزن تنها دارای یک مخزن برای سرخ کردن مواد غذایی و می‌توانید در زمان واحد فقط یک مدل غذا را سرخ‌کنید.

سرخ کن صنعتی

دو مخزن:

در صورتی که بخواهید سرعت سرخ کردن غذا را افزایش دهید می‌توانید از سرخ‌ کن صنعتی دو مخزن استفاده نمایید. این مدل می‌تواند سرعت پخت غذای شما را به شدت افزایش داده و بنابراین برای رستوران‌ها مناسب‌تر خواهد بود.

سرخ کن صنعتی

کابین دار:

مدل کابین دار از رومیزی حجم بزرگ‌تری داشته و میزان روغن و مواد غذایی بیشتری را می‌توانید در یک زمان در آن سرخ ‌کنید این نوع سرخ‌ کن برای رستوران‌های بزرگ مناسب و قابل‌استفاده خواهد بود دقت داشته باشید که حجم سرخ‌کن‌ها یک کابین دار معمولاً در حدود بیست و یک لیتر روغن بوده که با دمای نزدیک به ۱۶۸ درجه سانتیگراد باعث پخت مواد غذایی در روغن خواهد شد.

کابین دار با سیستم فیلتر روغن و پمپ:

از آنجایی که در سرخ‌ کن صنعتی ذرات غذا در روغن وارد خواهد شد و همچنین روغن در حال جوشیدن دچار آلودگی می‌گردد، استفاده از سرخ‌ کن صنعتی که دارای یک فیلتر باشد می‌تواند کیفیت مواد غذایی شما را به طور چشمگیری افزایش دهد. در همین راستا برخی از سرخ‌کن‌های کابین دار یک سیستم فیلتر روغن برای تصفیه روغن و همچنین یک پمپ روغن برای انتقال روغن به داخل پمپ دارند .

کابین دار تحت‌فشار:

برای سرخ کردن مواد غذایی که از بافته‌ای متراکم تری برخوردار هستند بایستی از سرخ‌کن‌های صنعتی استفاده شود که با استفاده از سیستم تحت‌فشار روغن را به داخل بافت مواد غذایی هدایت می‌کند در صورتی که از این نوع سرخ‌کن استفاده کنید مواد غذایی سرخ شده شما بافت نرم خود را حفظ خواهند کرد ولی در صورتی که از سرخ‌کن‌های معمولی استفاده کنید ممکن است مواد غذایی شما حالت خشک و کریسپی به خود بگیرد. در صورتی که تصمیم به سرخ کردن مواد غذایی مانند مرغ داری بهتر است از سرخ‌ کن صنعتی کابین دار تحت‌فشار استفاده نمایید تا بافت مرغ شما با همان کیفیت مطلوب سرخ شود.

سرخ کن صنعتی باید برای کیفیت برتر محصول بهینه شود

نتایج نظرسنجی جهانی نشان می دهد که افراد خواستار مواد طبیعی هستند و در عین حال خواستار شفافیت در مورد محل تهیه غذا و نحوه تهیه آن هستند.به طور خاص برای تولیدکنندگان غذاهای سرخ شده ، فشارهای فزاینده ای برای برآورده کردن ترجیحات ظهور یافته در حالی که همچنان به ارائه محصول با عطر و طعم ، ظاهر و بافت جذاب می پردازند ، وجود دارد.

تجهیزات سرخ کردنی صنعتی با بهینه سازی عواملی که بر محصول نهایی تأثیر می گذارند ، یعنی با محدود کردن اثر اسیدهای چرب آزاد ، از بین بردن رسوبات ، حفظ دمای ثابت در تمام مراحل و مدیریت گردش روغن ، نقش مهمی در دستیابی به این هدف دارند.

فرآیند سرخ کردن منجر به یک سری واکنشهای شیمیایی می شود که روی روغن سرخ کردنی ، محصول و پوششهای غذایی اعمال شده روی محصول تأثیر می گذارد.یکی از این واکنش ها ، معروف به هیدرولیز ، هنگامی اتفاق می افتد که دمای بالا باعث تبخیر رطوبت درون محصول شود.تجمع FFA کیفیت روغن سرخ کردنی را کاهش داده و می تواند "عطر و طعم نامطلوبی" در محصول ایجاد کند. به همین دلیل ، مقدار FFA یکی از معیارهای مهم برای ارزیابی کیفیت روغن سرخ کردنی است.

طراحی سرخ کن صنعتی نقش مهمی در مدیریت اسیدهای چرب آزاد دارد. حجم کم روغن ، حذف رسوب پیشرفته و سیستم های کنترل درجه حرارت برتر اطمینان حاصل می کنند که اسیدهای چرب آزاد در سطح پایین باقی می مانند. آشپزخانه طوس سرخ کن صنعتی با کیفیتی را به شما ارائه می دهد که رنگ ، طعم و بافت مورد نظر مواد غذایی شما را حفظ می کند.

سوالات و نظرات خود در مورد این مقاله را برای ما ارسال کنید.


کاربر مهمان: 

سلام، چه نوعی از سرخ کن رو برای فروش موجود دارین؟

پاسخ ادمین: 

سلام. سرخ کن صنعتی برقی تک لگن ، دو لگن و مبله و هم به صورت رو میزی هم ایستاده با جنس استیل موجوده. با شماره های موجود در سایت برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید تا همکاران من شما رو راهنمایی کنند.